tel. +48 17 748 32 20
tel. +48 17 748 32 19
fax +48 17 748 24 40
35-231 Rzeszów, ul. Skrajna 1

Nasze motto

„Dziecko chce być dobre.
Jeśli nie umie – naucz,
Jeśli nie wie – wytłumacz,
Jeśli nie może – pomóż”

                           Janusz Korczak

PORA… DO PRZEDSZKOLA!!!

2 wrzesień - rozpoczęcie roku szkolnego 2019/2020

 

Przed nami ostatnie dni sierpnia, a więc koniec wakacji! Już za kilka dni uśmiechnięte, wypoczęte i mamy nadzieję, że stęsknione przedszkolaki powrócą do swoich Pań i do naszego przedszkola.

 

2 września, już od wczesnego rana, będziemy czekać na tę radosną i gwarną gromadkę.

Liczną grupę będą tworzyć dzieci, które w tym roku po raz pierwszy przekroczą próg przedszkola, aby wspólnie uczyć się, bawić, poznawać swoje możliwości i poszerzać zainteresowania. Jak wiemy, początki te nie zawsze są łatwe, ale wszyscy postaramy się stworzyć naszym pociechom sprzyjające i bezpieczne warunki oraz przyjazną, ciepłą atmosferę, co pozwoli na szybką i łagodną adaptację.

Mimo, że nowy rok szkolny dopiero się zacznie, mamy już wiele planów i pomysłów, aby nasze przedszkolaki wszechstronnie się rozwijały, dobrze bawiły oraz twórczo spędzały czas pod naszą opieką. Mamy też nadzieję na udaną, jak co roku, współpracę z rodzicami, którzy zawsze wykazują się wieloma inicjatywami i chętnie włączają się w życie przedszkola.

 

W b.r. szkolnym w naszej placówce funkcjonować będzie 5 oddziałów:

 

gr. I - „KACZUSZKI” (3-latki) – grupa z leżakowaniem

nauczyciele: AGNIESZKA MIĘKISZ, ANNA DAŃCZAK-MAŁACHOWSKA

pomoc n.: Magdalena Dejnowiec

 

 

gr. II - „ŻABKI” (4-latki) – grupa z leżakowaniem

nauczyciele: BOGUMIŁA FLORCZAK, EWA BARTKOWICZ, ALICJA SOBALA

pomoc n.: Marta Chłanda

 

 

gr. III - „MOTYLKI” (4- i 5-latki)

nauczyciele: ANNA TRZECIAK-CIOCH, MARTA WIDAK

pomoc n.: Krystyna Dynia

 

 

gr. IV „TYGRYSKI” (5- i 6-latki)

nauczyciele: ALICJA SOBALA, AGNIESZKA DĘBICKA

pomoc n.: Halina Szeliga

 

 

gr. V „PSZCZÓŁKI” (6-latki)

nauczyciele: MARTA KLESYK, MAŁGORZATA KAWULA / MONIKA JUCHA (zastępstwo)

pomoc n.: Marta Szmist

 

Wszystkie dzieci będą mogły uczestniczyć w przygotowanych dla nich zajęciach dodatkowych:

  • j. angielski: w gr. I, II i III prowadzący - p. Natalia Bugajska, w gr. IV i V prowadzący – p. Agnieszka Dębicka
  • rytmika (od mc X): prowadzący – p. Karolina Ochab
  • religia (w gr. IV i V): prowadzący – s. Aneta Śmiała

 

Życzymy wszystkim dzieciom radosnych chwil spędzonych w naszym przedszkolu. Aby ten nadchodzący rok szkolny był okazją do zdobywania nowych doświadczeń i pierwszych kontaktów rówieśniczych.

Rodzicom życzymy dużo cierpliwości, satysfakcji i zadowolenia z dokonań swoich pociech.

Zapraszamy jednocześnie do współpracy i aktywnego udziału w życiu placówki.

 

A już dziś zapraszamy wszystkich rodziców na zebranie organizacyjne, które odbędzie się w dniu 5 września (tj. czwartek) o godz. 17.00 w sali gimnastycznej.

 

PRAKTYCZNE RADY DLA RODZICÓW NOWYCH PRZEDSZKOLAKÓW (zwłaszcza tych najmłodszych):

  • o aktywny udział maluszka w przygotowaniach można zadbać kupując wspólnie z nim kocyk i poduszkę  – taką, która podoba się jemu (ulubiony kolor, wzór). Wspólnie też należy wybrać przytulankę, która będzie mu towarzyszyć;
  • w dniu inauguracji najcenniejszy dla dziecka jest spokój jego rodziców. Dlatego wieczorem poprzedniego dnia można razem przygotować sprawdzone wcześniej ubranie, opowiedzieć dziecku, jak będzie wyglądał jego dzień od przebudzenia i postarać się, aby tak było. Rano wstać na tyle wcześnie, aby spokojnie wykonać rutynowe czynności;
  • do przedszkola wyjść nie w ostatniej chwili, konkretnie powiedzieć dziecku, kiedy będzie odebrane, np. „po obiedzie”, a nie „za chwilkę”. Koniecznie dotrzymać obietnicy. Pożegnanie powinno być krótkie i niezależnie od okoliczności nie powinno trwać wiele dłużej;
  • rodzice dzieci najmłodszych powinni poinformować o leżakowaniu swoją pociechę. Argumenty przemawiające za rezygnacją z leżakowania w początkowym okresie pobytu dziecka w przedszkolu dotyczą przede wszystkim zminimalizowania obciążenia organizmu dziecka długotrwałym przebywaniem w nowych warunkach. Czasami rodzice nie mogą odbierać dziecka po obiedzie. Ma ono szansę poznać cały rozkład dnia w przedszkolu od początku przebywania w nim. Wówczas leżakowanie jest jego normalnym punktem. Unika się w ten sposób adaptacji rozłożonej na dwa kroki. Niezależnie od podjętej decyzji w tej kwestii, należy pamiętać o konsekwencji; rozpaczającego dziecka nie uspokajać obietnicą wcześniejszego odebrania, jeśli nie zamierza się tego zrealizować. Maluszek zawsze powinien wiedzieć, czy będzie leżakował, czy  nie;
  • dziecko wprowadzone w błąd, oszukane, traci wątłą cierpliwość, pokładane w rodzicach zaufanie, a rodzice ryzykują zupełne zniechęcenie go do leżakowania albo nawet do przedszkola. 

 

Rady dla rodziców w pierwszych dniach września

  1. Nie przeciągaj pożegnania w szatni. Pomóż dziecku rozebrać się, pocałuj je i wyjdź.

  2. Nie zabieraj dziecka do domu, kiedy płacze przy rozstaniu. Jeśli zrobisz to choć raz, będzie wiedziało, że łzami można wiele wymusić. Największe nasilenie płaczu jest zawsze w dniu drugim i trzecim. Pierwszego dnia większość dzieci nie płacze - zwycięża ciekawość przedszkola.

  3. Nie obiecuj: „Jeśli pójdziesz do przedszkola, to coś dostaniesz” (to forma przekupywania). Gdy przyjdziesz po dziecko, możesz dać mu mały prezencik. Możesz wtedy powiedzieć: „Witaj, myślałam/-em o tobie. Popatrz, mam coś dla ciebie!”.

  4. Kontroluj to, co mówisz. Zamiast: „Już możemy wracać do domu”, powiedz: „Teraz możemy iść do domu”. To niby niewielka różnica, a jednak pierwsze zdanie ma negatywny wydźwięk.

  5. Nie wymuszaj na dziecku, żeby zaraz po przyjściu do domu opowiedziało, co się wydarzyło w przedszkolu. To powoduje niepotrzebny stres.

  6. Jeśli dziecko przy pożegnaniu z mamą płacze, może warto, aby przez kilka dni odprowadzał je do przedszkola np. tata.

  7. Pamiętaj: żegnaj i witaj swoje dziecko zawsze UŚMIECHEM!

 

WYPRAWKA na wrzesień:

  • zabawka – najlepiej ulubiona maskotka, która pomoże w trudnych chwilach (można podpisać inicjałami na wszywce, czasami inne dzieci mają taką samą rzecz),
  • kapcie – na podeszwie antypoślizgowej, wygodne i łatwe do wkładania (podpisane),
  • koc, poduszka „jasiek”, małe prześcieradło na gumce (podpisane imieniem i nazwiskiem dziecka) – w gr. I i II,
  • ubrania na zmianę, w zależności od pory roku: koszulka, bluzka, spodnie, spódniczka, majteczki, skarpetki, rajstopy itp.
  • woreczek na zabrudzone, mokre rzeczy,
  • pudełko chusteczek higienicznych (wyciąganych),
  • ew. opakowanie chusteczek wilgotnych,
  • kubeczek na wodę - z tworzywa, z możliwością mycia w zmywarce

 

Uwagi dotyczące ubierania dziecka do przedszkola

  • spodnie, spódniczki najlepiej na gumkę nie za luźną i nie za ciasną,
  • nakrycie głowy także w okresie letnim,
  • bluzki i koszulki z odpowiednio luźnymi rękawami. Dzieci myją ręce z podciągniętymi rękawami, aby ich nie zmoczyć. Gdy rękawy są za ciasne  i nie dają się podciągnąć, dziecku trudno będzie ich nie zachlapać;
  • buty wyjściowe: bezpieczne (nie klapki, nie drewniaki i nie śliskie), łatwe do wkładania, zapinane na rzepy;
  • w dni deszczowe – kalosze, kurtki przeciwdeszczowe z kapturem lub pelerynki;
  • kapcie najlepsze na gumowej podeszwie, zapinane na rzepy (z wyjątkiem ortopedycznych). Ułatwiają dziecku samodzielne zdejmowanie  i wkładanie, czyli osiąganie samodzielności w zakresie jego możliwości;
  • szczególną uwagę  należy zwrócić na sprawność suwaków. Dzieci nie potrafią ich zreperować same, więc opóźnia to bądź uniemożliwia wyjście do ogrodu całej grupy. Trzylatek z czasem sam zaczyna zapinać i rozpinać suwak, ale musi być on sprawny.