Motywy wielkanocne
Zajęcia w dniach 08-09.04.2020r.
1) Zabawa „Gdzie jest pisanka?” (na podstawie zabawy „ciepło-zimno”)
Rodzic/opiekun chowa pisankę w danym miejscu w pokoju, a dziecko ma za zadanie na podstawie ustnych wskazówek odnaleźć ją. Gdy dziecko znajduje się daleko od jajka mówimy: „zimno”, jeśli blisko – „ciepło”. Gdy dziecko jest bardzo blisko celu mówimy „gorąco”.
2) Przypomnienie piosenki „Pisanki”
https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY
3) Zabawa ortofoniczna „Zwierzęta z wielkanocnego koszyczka”
Dzieci naśladują głosy i ruchy zwierząt:
- kurczątko: pi, pi. pi – kucają i poruszają ugiętymi w łokciach rękami jak skrzydełkami;
- baranek: bee, bee, bee – czworakują;
- kogucik: kukuryku – stają i delikatnie uderzają o uda dłońmi prostych rąk.
4) Zabawa muzyczno-ruchowa „Kurki trzy”
Wyszły w pole kurki trzy i gęsiego sobie szły.
Pierwsza z przodu, w środku druga,
trzecia z tyłu, oczkiem mruga.
I tak sobie kurki trzy
raz, dwa, raz, dwa w pole szły!
https://www.youtube.com/watch?v=MEzNYFnkM70
5) Zabawa słowna na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Na podwórku”
Gospodyni razem z dziećmi święconkę szykuje.
O-ho, ho, ho! O-ho, ho, ho, jajeczka maluje.
Biega kurka po podwórku i gdacze z radości.
- Ko, ko, ko, ko. Ku, ku, ku, ku.
Wita wszystkich gości. Kogut dumnie pierś wypina.
- Ko, ko, ki, ku.
Ale pięknie wyglądają twe jajka w koszyku.
6) Ćwiczenia słownikowe „Jakie może być jajo?”
Dzieci podają określenia np.: duże, małe, świeże, nieświeże, całe, potłuczone, białe…
Gorące pozdrowienia dla wszystkich Kaczuszek i rodziców przesyłają Panie: Agnieszka i Ania