tel. +48 17 748 32 20
tel. +48 17 748 32 19
fax +48 17 748 24 40
35-231 Rzeszów, ul. Skrajna 1

Nasze motto

„Dziecko chce być dobre.
Jeśli nie umie – naucz,
Jeśli nie wie – wytłumacz,
Jeśli nie może – pomóż”

                           Janusz Korczak

Odgłosy na podwórku - 16-17.04.20r.

Kochane Dzieciaczki i Rodzice!

Ostatnio oglądałyście obrazki ze zwierzątkami z wiejskiego podwórka. Poznaliście ich nazwy, dowiedzieliście się jak nazywa się mama, tata a jak dziecko w zwierzęcej rodzinie. A teraz czas na to by dowiedzieć się jak komunikują – czyli rozmawiają ze sobą zwierzątka na podwórku. Pomocny będzie wierszyk. A może już to wiecie i wspólnie z mamą albo tatą przeczytacie głośno tekst, który w  wierszyku wypowiadają zwierzątka.

 

 

 

Na początek, jako rozgrzewka kilka zagadek dla maluchów:

 

Choć ma skrzydła, nie potrafi fruwać wcale.

Za to co dzień znosi jajko i gdacze wspaniale (kura)

 

Chodzi po podwórku różowy grubasek.

Lubi w brudnym błocie pochlapać się czasem (Świnia)

 

Choć jest duża i rogata, nie musisz uciekać.

Kiedy dasz jej smacznej trawy, ona da ci mleka (krowa)

 

Chętnie po łące skacze, a jej synek to mały źrebaczek (koń)

 

Czasem włazi gdzieś wysoko, żeby mieć na wszystko oko.

Gdy chce złapać mysz malutką, to zakrada się cichutko (kot)

 

 

 

„W gospodarstwie”

(Teresa Massalska)

Pieje kogut już od świtu:

-Kukuryku, kukuryku!

Kura do kurczaków żwawo

Gdacze: - w lewo!

Gdacze: - w prawo!

Kaczka gdacze: -Kwa! Kwa! Kwa!

Trzy kaczątka dziobem pcha.

Krowa muczy: - Mu! Mu! Mu!

Aż po prostu brak jej tchu.

Koń odpędza się od much.

I rży głośno: - Jestem zuch!

Świnka chrumka: - Chrum! Chrum! Chrum!

Co za hałas! Co za szum!

Kot cichutko miauczy: Miau!

A pies szczeka:- Hau! Hau! Hau!

 

 

 

Wskazówki dla rodziców:

Poniżej znajdziecie Państwo propozycję kilku kart pracy. Ćwiczymy koordynację wrokowo – ruchową. Zatem oczko współpracuje z rączką – policzymy, sprawdzimy spostrzegawczość, ćwiczymy pracę rączki w prawidłowym trzymaniu kredki. Nie jest oczywiście obowiązkiem wykonania wszystkich prac na raz. Chodzi o to by wykonać choć jedną, w taki sposób by utwierdzić dziecko w samodzielności wykonania zadania. Motywujemy, chwalimy, wspólnie cieszymy się z pracy. A my Panie już się cieszymy z efektów, bijemy brawo i życzymy powodzenia.

Podrzucamy również kilka propozycji na stworzenie farmy we własnym domu, poprzez wykonanie prac plastyczno – technicznych.

Zaznaczamy – dołączone karty czy prace mają być miłą zabawą i inspiracją do wspólnej zabawy a może też pomysłem na stworzenie jeszcze innych ciekawych rzeczy :)

Oczywiście czekamy na fotorelację z wyników prac Kochani, ściskamy wszystkich i pozdrawiamy Pani Ania i Pani Agnieszka.