Gimnastyka, ważna sprawa - 20-21.04.2020 r.
Witamy Was serdecznie na początku nowego, słonecznego tygodnia 🙂
Dość długo jesteście już w domu i na pewno potrzebujecie trochę ruchu i gimnastyki.
W tym tygodniu proponujemy Wam i Waszym rodzicom/opiekunom ćwiczenia i zabawy, które można wykonywać zarówno w domu jak i na świeżym powietrzu.
Propozycja na poniedziałek 20.04.2020 r.
1. Na początek i rozgrzewkę zabawa:
Wskazywanie części ciała wymienionych przez rodzica/opiekuna.
Rodzic/opiekun mówi krótką rymowankę. Dziecko powtarza ją z nim i pokazuje część ciała, której nazwę wymienił po zakończeniu rymowanki.
Dbamy o nasze ciało,
żeby dobrze nam działało. Np. ręka (noga, głowa, szyja, brzuch, kolano, ucho, łokieć...).
2. A teraz posłuchajcie wiersza pt. „Gimnastyka” (autor: Jadwiga Koczanowska).
Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.
Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć – nie ma rady!
To dla zdrowia i urody
niezawodne są metody.
3. Podobał Wam się wiersz? Opowiedzcie teraz rodzicom - Co nam daje gimnastyka?, co wykonujemy podczas gimnastyki?
4. I znowu się poruszamy.
Dziecko ćwiczy wspólnie z rodzicami/opiekunem:
a/ powtarzając ćwiczenia zamieszczone na stronie https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w „Zabawy ruchowe dla dzieci - odcinek 1”;
lub
b/ Rodzic czyta wiersz i pokazuje ćwiczenia (np. pajacyki, skłony, podskoki, przysiady), dziecko go naśladuje.
Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.
Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć – nie ma rady!
To dla zdrowia i urody
niezawodne są metody.
5. A na koniec rytmiczne dzielenie słów związanych ze sportem.
Rytmiczne dzielenie słów związanych ze sportem (na sylaby). Dzieci dzielą rytmicznie z rodzicem/ opiekunem słowa: gimnastyka (gim-nas-ty-ka), skłony (skło-ny), skoki (sko-ki), przysiady (przy-sia-dy).
Propozycja na wtorek 21.04.2020 r.
1. Na początek i rozgrzewkę zabawa:
Wskazywanie części ciała wymienionych przez rodzica/opiekuna.
Rodzic/opiekun mówi krótką rymowankę. Dziecko powtarza ją z nim i pokazuje część ciała, której nazwę wymienił po zakończeniu rymowanki.
Dbamy o nasze ciało,
żeby dobrze nam działało. Np. ręka (noga, głowa, szyja, brzuch, kolano, ucho, łokieć...).
2. Ćwiczenia oddechowe na podstawie wiersza E. M. Skorek pt. „Rozpędzony pociąg”.
Wiersz Rozpędzony pociąg został napisany z myślą o ćwiczeniach oddechowych, mających na celu pobudzenie do pracy przepony. Szybkie wypowiadanie zespołu głosek usprawnia jednocześnie wargi, czubek języka i jego tylną część.
Rodzic czyta wiersz. W miejscach oznaczonych gwiazdką (*) dzieci, powtarzając za prowadzącym, naśladują stukot kół pociągu – na jednym wydechu energicznie wypowiadają szeptem, raz głośniej, raz ciszej: Czuk, czuk, czuk...
Pędzi pociąg, pędzi
przez lasy i pola,
słychać turkot, furkot,
to dudnią wciąż koła.
– Czuk, czuk, czuk...
– czuk, czuk, czuk...*
Mknie pociąg po torach,
huk rozlega się w lesie,
a stukot wielu kół
w lesie echem się niesie.
– Czuk, czuk, czuk...
– czuk, czuk, czuk...*
Pędzi pociąg przez wioski,
mija lasy i pola,
słychać turkot i furkot,
to dudnią wciąż koła.
– Czuk, czuk, czuk...
– czuk, czuk, czuk...*
Jadą ludzie pociągiem,
dudni głośno sto kół,
pędzi pociąg szalony,
wiezie uczniów do szkół.
– Czuk, czuk, czuk...
– czuk, czuk, czuk...*
Mija stacje i pola,
huk rozlega się w lesie,
to dudnienie pociągu
echem w lesie się niesie.
– Czuk, czuk, czuk...
– czuk, czuk, czuk...*
Coraz słabiej już słychać
pociągowe hałasy,
pociąg jest już daleko,
mija pola i lasy.
– Czuk, czuk, czuk...
– czuk, czuk, czuk...*
3. Zmęczeni? – odpoczywamy kolorując.
Kolorowanka na stronie (można wydrukować kolorowankę lub kolorować online):
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/gimnastyka-artystyczna
lub
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/jordi-alba
Zdjęcia wydrukowanych i pokolorowanych prac lub zdjęcia dzieci w trakcie kolorowania online można przesłać mailem na adres animelka@interia.eu
Przesłanie zdjęć oznacza wyrażenie zgody na ich publikację na stronie przedszkola.
4. A na koniec dzisiejszych zajęć chwilę intensywnie ćwiczymy.
Dziecko ćwiczy wspólnie z rodzicami/opiekunem powtarzając ćwiczenia zamieszczone na stronie https://www.youtube.com/watch?v=H0I1BRT3N7M „Zabawy ruchowe z Pipi i Myszką Minnie - Odcinek 2”;
Gorące pozdrowienia dla wszystkich Kaczuszek i rodziców przesyłają Panie: Ania i Agnieszka.