tel. +48 17 748 32 20
tel. +48 17 748 32 19
fax +48 17 748 24 40
35-231 Rzeszów, ul. Skrajna 1

Nasze motto

„Dziecko chce być dobre.
Jeśli nie umie – naucz,
Jeśli nie wie – wytłumacz,
Jeśli nie może – pomóż”

                           Janusz Korczak

Na nudę najlepszy jest ruch! - 22-23.04.2020 r.

 

Dzień dobry. Dzisiaj i jutro kolejna porcja zabaw ruchowych.  🙂 

 

 

Propozycja na środę 22.04.2020 r.

Dzisiaj proponujemy Wam zabawy z wykorzystaniem piłek.

Do zajęć będziemy potrzebować: dwie obręcze w różnych kolorach, np. czerwoną i żółtą, oraz pięć piłek: trzy małe (lżejsze) i dwie duże (cięższe). Zamiast obręczy można użyć np. sznurka lub skakanek, zamiast piłek np. klocków. Do zabawy Toczymy piłki do celu można użyć jednej piłki i ćwiczenie powtórzyć kilkakrotnie.

 

 1.   Na początek ćwiczenie:

Rodzic/opiekun i dziecko siadają na dywanie naprzeciwko siebie i toczą do siebie piłkę. Potem wstają i rzucają piłkę do siebie. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.

 2.   A teraz coś trochę trudniejszego:

Duża piłka i mała piłka – ćwiczenia klasyfikacyjne (celem zabawy jest nabycie umiejętności klasyfikowania).

 

  • Małe piłki i duże piłki- zabawa z elementem podskoku.

Dzieci na hasło: Małe piłki – podskakują delikatnie na palcach (rodzic wyjaśnia, że  małe piłki są lekkie). Gdy usłyszą hasło Duże piłki, podskakują ciężko na całych stopach (rodzic wyjaśnia, że duże piłki są ciężkie).

 

  • Segregowanie piłek według wielkości.

Rodzic przygotowuje dwie obręcze w różnych kolorach, np. czerwoną i żółtą, oraz pięć piłek: trzy małe i dwie duże. Umawia się z dzieckiem, że do czerwonej obręczy będą wkładać duże piłki, a do żółtej – małe piłki. Potem kolejno pokazuje piłki,
a dziecko wskazują obręcz, do której ma je włożyć i wkłada tam piłki.

 

  • Przeliczanie piłek w obręczach.

Dziecko za rodzicem przelicza duże piłki (jedna, dwie) i małe piłki (jedna, dwie, trzy).

 

  •  Porównanie liczby piłek.

Rodzic pyta dzieci:

– Których piłek jest więcej: dużych czy małych?

– O ile więcej?

Na drugie pytanie dziecko raczej nie odpowie poprawnie, wówczas rodzic układa
piłki w pary, mówiąc głośno co robi:

1. para: pierwsza mała piłka z pierwszą dużą piłką

2. para: druga mała piłka z drugą dużą piłką

3. para: trzecia mała piłka i - nie ma pary.

Rodzic zadaje pytanie: Której piłki brakuje? Czyli o ile więcej jest małych piłek?

 

  • Toczymy piłki do celu - zabawa ruchowa z elementem toczenia.

Rodzic układa w końcu pomieszczenia koło ze skakanek.

Dziecko z drugiego końca pomieszczenia kolejno toczy piłki do wyznaczonego celu (powinno umieścić piłki w kole).

 

 

Propozycja na czwartek 23.04.2020 r.

Dzisiaj pośpiewamy, potańczymy ale trochę też się pouczymy.

Do zajęć będziemy potrzebować kartkę papieru i kolorowe kredki.

1.   Zaczynamy od nauki.

  •  Wzorek z piłek. Zabawa rozwijająca pamięć wzrokową.

Rodzic/opiekun rysuje na kartce papieru trzy piłki w różnych kolorach. Dziecko przygląda się i  nazywa kolory poszczególnych piłek.

Po chwili rodzic zasłania rysunk, a dziecko odtwarza - rysuje ten układ w rzędzie poniżej.

 

  • Tyle samo. Zabawa.

Dziecko staje w jednym końcu pomieszczenia, a rodzic w drugim końcu, naprzeciwko dziecka.

Rodzic klaszcze, dziecko słucha i liczy klaśnięcia. Potem przesuwa się do przodu
o tyle kroków, ile było klaśnięć. Zabawa kończy się, gdy dziecko dojdzie do rodzica.

 2.   A teraz trochę ruchu – tańczymy i słuchamy słów piosenki a później śpiewamy.

 

  • Sposób na nudę rodzice tańczą razem z dziećmi w rym piosenki (SPOSÓB NA NUDĘ | Piosenki DLA DZIECI | Ciocia TUNIA | TuniaTv).

 

Autor motywu: ©katerina_dav id motywu: #751

 https://www.youtube.com/watch?v=MhXS_AGYwBA

 Po zabawie rozmawiamy z dzieckiem na temat: Co robimy żeby się nie nudzić.

  •  Sposób na nudę - rodzice wraz z dzieckiem śpiewają piosenkę lub jej refren (ćwiczenie pamięci - nauka metodą „ze słuchu”).  

 

 

Na dzisiaj to już wszystko, do zobaczenia Kaczuszki.