Na nudę najlepszy jest ruch! - 22-23.04.2020 r.
Dzień dobry. Dzisiaj i jutro kolejna porcja zabaw ruchowych. 🙂
Propozycja na środę 22.04.2020 r.
Dzisiaj proponujemy Wam zabawy z wykorzystaniem piłek.
Do zajęć będziemy potrzebować: dwie obręcze w różnych kolorach, np. czerwoną i żółtą, oraz pięć piłek: trzy małe (lżejsze) i dwie duże (cięższe). Zamiast obręczy można użyć np. sznurka lub skakanek, zamiast piłek np. klocków. Do zabawy Toczymy piłki do celu można użyć jednej piłki i ćwiczenie powtórzyć kilkakrotnie.
1. Na początek ćwiczenie:
Rodzic/opiekun i dziecko siadają na dywanie naprzeciwko siebie i toczą do siebie piłkę. Potem wstają i rzucają piłkę do siebie. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.
2. A teraz coś trochę trudniejszego:
Duża piłka i mała piłka – ćwiczenia klasyfikacyjne (celem zabawy jest nabycie umiejętności klasyfikowania).
- Małe piłki i duże piłki- zabawa z elementem podskoku.
Dzieci na hasło: Małe piłki – podskakują delikatnie na palcach (rodzic wyjaśnia, że małe piłki są lekkie). Gdy usłyszą hasło Duże piłki, podskakują ciężko na całych stopach (rodzic wyjaśnia, że duże piłki są ciężkie).
- Segregowanie piłek według wielkości.
Rodzic przygotowuje dwie obręcze w różnych kolorach, np. czerwoną i żółtą, oraz pięć piłek: trzy małe i dwie duże. Umawia się z dzieckiem, że do czerwonej obręczy będą wkładać duże piłki, a do żółtej – małe piłki. Potem kolejno pokazuje piłki,
a dziecko wskazują obręcz, do której ma je włożyć i wkłada tam piłki.
- Przeliczanie piłek w obręczach.
Dziecko za rodzicem przelicza duże piłki (jedna, dwie) i małe piłki (jedna, dwie, trzy).
- Porównanie liczby piłek.
Rodzic pyta dzieci:
– Których piłek jest więcej: dużych czy małych?
– O ile więcej?
Na drugie pytanie dziecko raczej nie odpowie poprawnie, wówczas rodzic układa
piłki w pary, mówiąc głośno co robi:
1. para: pierwsza mała piłka z pierwszą dużą piłką
2. para: druga mała piłka z drugą dużą piłką
3. para: trzecia mała piłka i - nie ma pary.
Rodzic zadaje pytanie: Której piłki brakuje? Czyli o ile więcej jest małych piłek?
- Toczymy piłki do celu - zabawa ruchowa z elementem toczenia.
Rodzic układa w końcu pomieszczenia koło ze skakanek.
Dziecko z drugiego końca pomieszczenia kolejno toczy piłki do wyznaczonego celu (powinno umieścić piłki w kole).
Propozycja na czwartek 23.04.2020 r.
Dzisiaj pośpiewamy, potańczymy ale trochę też się pouczymy.
Do zajęć będziemy potrzebować kartkę papieru i kolorowe kredki.
1. Zaczynamy od nauki.
- Wzorek z piłek. Zabawa rozwijająca pamięć wzrokową.
Rodzic/opiekun rysuje na kartce papieru trzy piłki w różnych kolorach. Dziecko przygląda się i nazywa kolory poszczególnych piłek.
Po chwili rodzic zasłania rysunk, a dziecko odtwarza - rysuje ten układ w rzędzie poniżej.
- Tyle samo. Zabawa.
Dziecko staje w jednym końcu pomieszczenia, a rodzic w drugim końcu, naprzeciwko dziecka.
Rodzic klaszcze, dziecko słucha i liczy klaśnięcia. Potem przesuwa się do przodu
o tyle kroków, ile było klaśnięć. Zabawa kończy się, gdy dziecko dojdzie do rodzica.
2. A teraz trochę ruchu – tańczymy i słuchamy słów piosenki a później śpiewamy.
- Sposób na nudę rodzice tańczą razem z dziećmi w rym piosenki (SPOSÓB NA NUDĘ | Piosenki DLA DZIECI | Ciocia TUNIA | TuniaTv).
Autor motywu: ©katerina_dav id motywu: #751
https://www.youtube.com/watch?v=MhXS_AGYwBA
Po zabawie rozmawiamy z dzieckiem na temat: Co robimy żeby się nie nudzić.
- Sposób na nudę - rodzice wraz z dzieckiem śpiewają piosenkę lub jej refren (ćwiczenie pamięci - nauka metodą „ze słuchu”).
Na dzisiaj to już wszystko, do zobaczenia Kaczuszki.