tel. +48 17 748 32 20
tel. +48 17 748 32 19
fax +48 17 748 24 40
35-231 Rzeszów, ul. Skrajna 1

Nasze motto

„Dziecko chce być dobre.
Jeśli nie umie – naucz,
Jeśli nie wie – wytłumacz,
Jeśli nie może – pomóż”

                           Janusz Korczak

Poznajemy dyscypliny sportowe - 24.04.2020 r.

 

Dzień dobry moi mili. Dzisiaj poznacie różne dyscypliny sportowe.  Proponujemy Wam trochę zabawy i nauki 🙂 .

 

 

 

Propozycja na piątek 24.04.2020 r.

Do zajęć będziemy potrzebować kartki i kolorowe kredki.

 

 1.   Na początek zabawa Sposób na nudę (zabawa rozwijająca mowę, wiersz M. Kownackiej pt. „Słoneczko po deszczu”).

Rodzic czyta wiersz, dziecko w odpowiednich miejscach powtarza usłyszany tekst.

 

Pada deszczyk, pada deszczyk

i po liściach tak szeleści...

Kap! Kap! Kap! (dziecko powtarza).

Zatuliły kwiatki płatki,

główki chylą do rabatki.

Kap! Kap! Kap! (dziecko powtarza).

Deszcz ustaje, płyną chmury,

kwiaty wznoszą się do góry!

Ho! Ho! Ho! (dziecko powtarza).

Wiatr tu pędzi na wyścigi.

Wiatr kołysze nam łodygi.

Wiu! Wiu! Wiuu! (dziecko powtarza).

Biegną dzieci tu z ochotą:

uważajcie – takie błoto!

Hyc! Hyc! Hyc! (dziecko powtarza).

Byle słonko nam nie zgasło –

róbmy prędko z błota masło!

Chlap! Chlap! Chlap! (dziecko powtarza).

Teraz baczność – kroki duże,

przeskoczymy przez kałużę!

Hop! Hop! Hop! (dziecko powtarza).

Już pogoda – słonko świeci,

maszerują sobie dzieci.

Raz, dwa trzy. (dziecko klaszcze 3 razy).

 

2.   A teraz trochę nauki – poznacie różne dyscypliny sportu.

a/ Rodzic/opiekun pokazuje dziecku obrazek i następnie mówi jaką dyscyplinę sportu obrazek przedstawia (można użyć inych obraków i omówić inne dyscypliny). Po omówieniu wszystkich obrazków dziecko stara się samodzielnie nazwać poszczególne dyscypliny sportu pokazane na obrazkach.

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Zdjęcia ze strony https://eurosport.tvn24.pl/pilka-nozna,105/polska-austria-wynik-meczu-eliminacji-euro-2020-pilka-nozna,968203.html oraz http://activeandbeauty.com/najpopularniejsze-sporty-swiecie/ (autora nie podano).

 

b/ Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat sportu i sportowców zadając pytania np. czy oglądałeś/oglądałaś w telewizji jakieś zawody sportowe?, jakie to były zawody?, czy znasz nazwiska jakichś sportowców?, jaki sport chciałbyś/ chciałabyś kiedyś uprawiać?

 

3.   Moje ciało – zabawa ruchowa z ćwiczeniami logopedycznymi.

 1. Rozgrzewka.

Dziecko chodzi po pomieszczeniu tyłem, robiąc to bardzo powoli. Na sygnał rodzica (klaśnięcie) – kuca, a na kolejny sygnał – wykonuje trzy podskoki w miejscu. Pomiędzy sygnałami chodzi po pomieszczeniu.

 2. Części ciała.

Dzieci stoi obok rodzica. Rodzic wymienia nazwy części ciała. Dziecko wykonuje głęboki wdech, a na wydechu powtarza nazwę części ciała, jednocześnie jej dotykając. Np. głowa, ucho, brzuch, kolano, oko, nos, stopa...

 3. Kołysanie.

Przy słuchaniu rytmicznej melodii np. https://www.youtube.com/watch?v=5Sp3DuRnXkU ,  rodzic i dziecko porusza rytmicznie językiem od jednego rogu ust do drugiego (kołysze językiem), a po chwili – porusza nim od górnej wargi do dolnej.

 4. Dmuchanie.

Dzieci dmuchają ustami, dopóki starczy im tchu, na przemian: raz na jedną dłoń, raz na drugą.

 5. Buzia.

Dzieci wymieniają elementy, które wchodzą w skład twarzy (nos, oczy itd.).

Mówią, które z nich występują pojedynczo, a które – podwójnie. Następnie rysują na kartkach dowolne buzie, pamiętając o wszystkich wymienionych szczegółach.

 

Na dzisiaj to już koniec.

Życzymy Wam miłego i słonecznego weekendu.

Do zobaczenia.

Panie Ania i Agnieszka.