tel. +48 17 748 32 20
tel. +48 17 748 32 19
fax +48 17 748 24 40
35-231 Rzeszów, ul. Skrajna 1

Nasze motto

„Dziecko chce być dobre.
Jeśli nie umie – naucz,
Jeśli nie wie – wytłumacz,
Jeśli nie może – pomóż”

                           Janusz Korczak

23.04.2020 r. - Woda i jej znaczenie

Witajcie kochane motylki!

Dzisiaj zapraszamy Was do kolejnych zajęć, które będą dotyczyły tematu wody.

1. Wprowadzenie do tematu dnia: rozwiązanie zagadki słuchowej (nagranie  odgłosów wody). Rodzic zasłania dziecku chustą oczy i pyta co słyszy?

https://www.youtube.com/watch?v=P7zJmXauNVE

 

 2. Rozmowa na temat znaczenia wody w życiu człowieka.
- czy woda jest potrzebna człowiekowi do życia?
- czy mogłoby istnieć życie na Ziemi bez wody?
- czy woda może nam zagrażać?
- jak możemy dbać o wodę?

3. Posłuchajcie dziś bajki pt: ,,Niezwykła podróż kropelki"

https://www.youtube.com/watch?v=plQ8rCApNIQ

4. Zabawa badawcza „Poznajemy właściwości wody”

Rodzic ustawia na stole dużą  miskę wypełnioną wodą. Dziecko dotyka oraz wącha wodę.             

Próbuje odpowiedzieć na pytania:
- jaki kolor ma woda? (bezbarwna, przezroczysta)
- czy woda ma zapach? (nie ma zapachu)
- czy woda ma smak? (bez smaku)

Następnie  rodzic  pyta dziecko czy woda ma kształt. Dziecko  próbuje  wziąć w ręce wodę.Rodzic proponuje, aby dziecko wlało wodę do przygotowanych naczyń o różnym kształcie i spróbowało odpowiedzieć na pytanie: jaki kształt ma woda, jeśli wleje się ją do naczynia. (woda nie ma kształtu, przybiera kształt naczynia, w którym się znajduje).

5. Zabawa badawcza „Co pływa ? Co tonie?”

- Doświadczenie z plasteliną. Wkładamy wałek plasteliny do wody - tonie, formujemy z plasteliny „naleśnik” – tonie, a gdy w „naleśniku” zrobimy „wgłębienie” i ostrożnie położymy na wodzie nie utonie. (Wyjaśnienie dlaczego statek nie tonie).

- Doświadczenie z olejem i sokiem.
Rodzic przygotowuje dwa słoiki, wypełnione do połowy wodą, olej oraz sok. Dziecko przewiduje co się stanie, gdy do słoików wlejemy olej i sok. Dziecko do jednego ze słoików wlewa olej, do drugiego sok. Obserwuje            i próbuje wyciągać wnioski – olej nie tonie, pływa na powierzchni wody, ponieważ woda jest cięższa od oleju.      Sok jest cięższy od wody dlatego opada na dno słoika.

Wniosek: Lekkie przedmioty pływają w wodzie, a ciężkie toną.

 

6. Zapraszamy  również na  inne doświadczenia z wodą.

https://www.youtube.com/watch?v=NyOhE-uYAvQ