27.04.2020 r. - W krainie figur geometrycznych
Witajcie Motylki !!!
Dziś zapraszamy Was do przygody z figurami geometrycznymi. Mamy nadzieję, że zajęcia Was zainteresują. Na początek dnia zaczniemy od zabawy, aby się troszkę rozruszać :).
1. Zabawa muzyczno - ruchowa przy muzyce. Należy przygotować karteczki żółte, karteczki zielone z cyframi 1,2,3,4 oraz wygodne buciki do tańca.
https://www.youtube.com/watch?v=Y4lnJz2BTJY
2. A teraz zapraszamy Was na filmik z mądrą Panią Sową na temat kształtów, które są w pobliżu.
https://www.youtube.com/watch?v=btVDfZtKtdo
Rodzic prosi, aby dziecko wymieniło figury geometryczne.
3. Rozwiązywanie zagadek.
Toczę, toczę się wesoło,
I do wszystkich macham wkoło
początku nie mam
, ani końca podobne jestem do słońca.
Wszyscy mnie doskonale znacie.
Myślę, że gotową odpowiedź macie. ( koło)
Ta magiczna liczba trzy
– zawsze towarzyszy mi.
Mam trzy boki i wierzchołki,
trzy mam kąty, trzy odcinki
Twoja buzia mówi mi,
że odgadniesz raz, dwa, trzy. (trójkąt)
Powiem tylko: jestem szczery,
ujrzysz u mnie boki cztery,
cztery kąty i wierzchołki
– obce mi są różne boki.
Moje boki są równiuteńkie,
a cztery kąty prościuteńkie. (kwadrat)
Mam cztery boki równe parami,
Chociaż różniące się długościami,
Nie jestem jednak kwadratem,
Lecz jego bliskim bratem. (prostokąt)
4. Rodzic czyta dziecku wiersz M. Platy pt: ,,Pajacyk"
Hop – rączki w górę,
Hop – rączki w dół.
Co to za dziwny skaczący stwór?
Jest koło, kwadrat,
Prostokąt jest śliczny.
To nasz pajacyk geometryczny.
Głowa okrągła jest jak piłeczka,
a na tej głowie trójkątna czapeczka.
Kwadrat to brzuszek.
Oczy i nosek są okrąglutkie jak groszek.
Rączki i nogi pajaca – to prostokąciki,
na nich z trójkątów małe buciki.
Figur przeróżnych ułóż kilka
I już jest pajacyk , co skacze jak piłka.
Rozmowa z dzieckiem na temat wierszyka.
5. Układanie z wyciętych figur geometrycznych pajacyka.
Dziecko otrzymuje kopertę, w której są wycięte figury geometryczne. Rodzic jeszcze raz czyta wiersz „Pajacyk” M. Platy, a zadaniem dziecka jest ułożenie pajacyka zgodnie z czytaną przez mamę/tatę instrukcją.
6. Wyodrębnianie zbiorów określonych figur geometrycznych i przeliczanie ich.
Dziecko układa na stole zbiory figur zaproponowane przez rodzica i przelicza je:
-zbiór figur geometrycznych ze względu na kształt (zbiór trójkątów, kwadratów, prostokątów, kół).
-zbiór figur geometrycznych ze względu na wielkość (figury duże i figury małe).
-zbiór figur geometrycznych ze względu na kolor.
Pozdrawiamy Was cieplutko p.Ania i p. Marta. Życzymy miłego dnia :)
7. Zestaw dodatkowych zadań dla chętnych.