tel. +48 17 748 32 20
tel. +48 17 748 32 19
fax +48 17 748 24 40
35-231 Rzeszów, ul. Skrajna 1

Nasze motto

„Dziecko chce być dobre.
Jeśli nie umie – naucz,
Jeśli nie wie – wytłumacz,
Jeśli nie może – pomóż”

                           Janusz Korczak

27.04.2020 r. - W krainie figur geometrycznych

Witajcie Motylki !!!

     Dziś zapraszamy Was do przygody z figurami geometrycznymi. Mamy nadzieję, że zajęcia Was zainteresują. Na początek dnia zaczniemy od zabawy, aby się troszkę rozruszać :).

 

1. Zabawa muzyczno - ruchowa przy muzyce. Należy przygotować karteczki żółte, karteczki zielone z cyframi 1,2,3,4 oraz wygodne buciki do tańca.

https://www.youtube.com/watch?v=Y4lnJz2BTJY

 

2. A teraz zapraszamy Was na filmik z mądrą Panią Sową na temat kształtów, które są w pobliżu.

https://www.youtube.com/watch?v=btVDfZtKtdo

 Rodzic prosi, aby dziecko wymieniło figury geometryczne.

 

3. Rozwiązywanie zagadek.

Toczę, toczę się wesoło,

I do wszystkich macham wkoło

 początku nie mam

, ani końca podobne jestem do słońca.

Wszyscy mnie doskonale znacie.

Myślę, że gotową odpowiedź macie.   ( koło) 

 

Ta magiczna liczba trzy

– zawsze towarzyszy mi.
Mam trzy boki i wierzchołki,

trzy mam kąty, trzy odcinki
Twoja buzia mówi mi,

że odgadniesz raz, dwa, trzy.   (trójkąt)

 

Powiem tylko: jestem szczery,

ujrzysz u mnie boki cztery,
cztery kąty i wierzchołki

– obce mi są różne boki.
Moje boki są równiuteńkie,

a cztery kąty prościuteńkie.    (kwadrat)

 

Mam cztery boki równe parami,

Chociaż różniące się długościami,

Nie jestem jednak kwadratem,

Lecz  jego bliskim bratem.  (prostokąt)

 

4. Rodzic czyta dziecku wiersz  M. Platy pt: ,,Pajacyk" 


Hop – rączki w górę,
Hop – rączki w dół.
Co to za dziwny skaczący stwór?

Jest koło, kwadrat,
Prostokąt jest śliczny.
To nasz pajacyk geometryczny.
Głowa okrągła jest jak piłeczka,
a na tej głowie trójkątna czapeczka.

Kwadrat to brzuszek.
Oczy i nosek są okrąglutkie jak groszek.

Rączki i nogi pajaca – to prostokąciki,
na nich z trójkątów  małe buciki.

Figur przeróżnych ułóż kilka
I już jest pajacyk , co skacze jak piłka.  

Rozmowa z dzieckiem na temat wierszyka.

5. Układanie z wyciętych figur geometrycznych pajacyka.
Dziecko  otrzymuje kopertę, w której są wycięte figury geometryczne. Rodzic jeszcze raz  czyta wiersz „Pajacyk” M. Platy, a zadaniem dziecka jest ułożenie pajacyka zgodnie z czytaną przez mamę/tatę  instrukcją.

6. Wyodrębnianie zbiorów określonych figur geometrycznych i przeliczanie ich.

Dziecko układa  na stole  zbiory figur zaproponowane przez rodzica i przelicza je:
-zbiór figur geometrycznych ze względu na kształt (zbiór trójkątów, kwadratów, prostokątów, kół).
-zbiór figur geometrycznych ze względu na wielkość (figury duże i figury małe).
-zbiór figur geometrycznych ze względu na kolor.

Pozdrawiamy Was cieplutko p.Ania i p. Marta. Życzymy miłego dnia :)

7. Zestaw dodatkowych  zadań dla chętnych.