tel. +48 17 748 32 20
tel. +48 17 748 32 19
fax +48 17 748 24 40
35-231 Rzeszów, ul. Skrajna 1

Nasze motto

„Dziecko chce być dobre.
Jeśli nie umie – naucz,
Jeśli nie wie – wytłumacz,
Jeśli nie może – pomóż”

                           Janusz Korczak

22.04.2020 r. - Długi/krótki

Dzień dobry Tygryski. Dobrze Wam się spało? Już czas na nasze kolejne zajęcia. Mamy nadzieję, że będziecie się dobrze bawić.

Drogich rodziców prosimy o przygotowanie ośmiu pasków papieru w dwóch kolorach (4 np. czerwone i 4 zielone, linijkę i metr krawiecki). Będą one nam potrzebne do zajęć matematycznych.

 

 

Poproście mamę lub tatę o przeczytanie wierszyka. Gdy usłyszycie nazwę zwierzęcia naśladujcie ich głosy.

 

Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza Teresy Fiutowskiej Podwórkowa awantura.

Kura gdacze, kaczka kwacze – goni kurę mokrą raczej.

Gęś też syczy, kogut pieje.

Gwałtu! Rety! Co się dzieje?

 Ryczy krowa, świnia kwiczy, a indyk się rozindyczył.

Kot mysz goni, głośno miauczy.

– Dość awantur! Już wystarczy!

Tak pies Burek głośno szczeka i już słychać go z daleka.

Koza meczy: mee, mee, mee…

 – Czego psisko mądrzy się?

Dla ochłody – wiadro wody poleją na głowy, brody!

 Wyszły z mody awantury!

 A sio, gęsi, a sio, kury!

 – Powiedziała, co wiedziała, białą brodą pokiwała, pochyliła nisko rogi.

 – Cisza! Spokój! Zejść mi z drogi!

 Awantura się skończyła, bo ta koza groźna była.

 

 

Poruszajcie się do zabawy „Wycieczka na wieś”. Kochani rodzice , do tej zabawy proszę przygotować dwie drewniane łyżki.

 

Nadeszła wiosna. Na wsi jest zielono i radośnie. (Dzieci maszerują w rytmie wystukanym na drewnianych łyżkach). Odwiedzamy wiejską zagrodę. Straszny tutaj gwar. Widać domowe zwierzęta: owce, krowy, świnie, kaczki, gęsi, kury, indyki. (Mama lub tata wymienia nazwy gatunków zwierząt, dzieci naśladują ich charakterystyczne głosy). Patrzcie, przyfrunęły bociany. Wysoko na dachu domu mają swoje gniazdo. (Dzieci robią daszek nad oczami, spoglądają w górę. Następnie w rytmie wystukiwanym na łyżkach poruszają się, naśladując charakterystyczne ruchy i klekot bociana). Za płotem gospodarstwa widać pole. Rośnie        na nim zboże. Zamieniamy się w trawy i kłosy zbóż. (Dzieci przechodzą do przysiadu, słychać ciche dźwięki łyżek. Na hasło: Rośniemy, dźwięki stają się coraz głośniejsze, dzieci powoli wstają). Na łące pojawiają się zające. Małe zajączki chcą się bawić. Chowają się w trawie. Widać ich duże uszy. (Charakterystyczny rytm łyżek zachęca do podskoków – dzieci naśladują ruchy zajączków. ). W ogrodach kwitną piękne kwiaty,         ich kielichy otwierają się do słoneczka. (Unoszą ręce w górę, naśladują otwierające się do słońca kielichy kwiatów). Za domem jest sad. Przez chwilę odpoczniemy w cieniu drzew, słuchając świergotu ptaków. (Dzieci kładą się na plecach. Umieszczają ręce na przeponie i miarowo oddychają).

 

Teraz pobawimy się w mierzenie, poznamy słowa długi – krótki

1.Czy obie drogi mają taką samą długość?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Czy teraz drogi mają taką samą długość?

 − Dlaczego uważacie, że czerwona  droga jest dłuższa?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Czy drogi mają taką samą długość?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jak można udowodnić, że  drogi są tej samej długości?

 (Drogi mają taką samą długość, bo nadal są te same cztery paski, tylko przesunięte).

 

Mierzenie szerokości dywanu stopa za stopą. Mały dywan.

Rodzic i  dziecko mierzy szerokość dywanu, stawiając stopę przed stopą (palce jednej stopy dotykają pięty drugiej stopy) i głośno licząc.

− Dlaczego wyszły wam różne wyniki?

 − Czy wasze stopy są jednakowej długości?

 

Mierzenie długości dywanu krokami. Mały dywan.

Rodzic i  dziecko mierzy długość dywanu krokami, które głośno liczy.

 − Dlaczego wyszły wam różne wyniki?

− Z czym jest związana długość waszych kroków? (Ze wzrostem).

 

Proszę  pokazać dziecku linijkę, miarkę krawiecką, a następnie zmierzyć długość lub szerokość dywanu (linijką)

 Linijka, mały dywan. Rodzic mierzy linijką długość małego dywanu.

 

 

Karta pracy, cz. 4, s. 7. Olek i Ada zastanawiają się, która tasiemka jest dłuższa. Zastanówcie się, jak to sprawdzić. Kolorowanie tasiemek.

 Kończenie rysowania kurcząt według wzoru. Kolorowanie trzeciego kurczęcia, licząc od prawej strony.

 

 

Może ktoś z Was chciałby zrobić z kółek pieska lub kaczuszkę:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Do zobaczenia jutro. Tęsknimy za Wami. Wasze Panie: Ala i Agnieszka