tel. +48 17 748 32 20
tel. +48 17 748 32 19
fax +48 17 748 24 40
35-231 Rzeszów, ul. Skrajna 1

Nasze motto

„Dziecko chce być dobre.
Jeśli nie umie – naucz,
Jeśli nie wie – wytłumacz,
Jeśli nie może – pomóż”

                           Janusz Korczak

23.04.2020 r. - Wstawać wszyscy, wstawać! Dzionek się zaczyna!

Witamy Was kochane  Tygryski i Waszych Rodziców uśmiechem w kolejnym dniu tygodnia.

Zapraszamy na kolejne spotkanie ze zwierzątkami z wiejskiego podwórka.

Mamy dzisiaj dla Was kilka zagadek, piosenkę do nauki i filmik o piesku, który szukał swojego domu. Mamy nadzieję, że się Wam spodoba.

Bardzo prosimy rodziców o przysyłanie zdjęć. Z góry dziękujemy.

 

Aby dobrze się Wam pracowało proponujemy MASAŻYK z wierszykiem "KONIK”   (Mama masuje dziecko a potem dziecko mamę)


Biega źrebaczek po łące

(opukujemy plecy dziecka opuszkami palców)

wąchając kwiatki pachnące.

Tu rosną stokrotki, maki,
a tu kolorowe bratki

(poszczypujemy w różnych miejscach)

Podchodzi klacz ,jego mama

(kroczymy po plecach palcami)

nosem go lekko dotyka.

(lekko naciskamy jednym palcem)

Konik do mamy się śmieje
i dalej po łące bryka.

(skoki nadgarstkami i palcami)

Potem wieczorem w stajence
do mamy tuli się blisko,

(przytulamy się do dziecka)

układa się do snu na sianie
i chrapie jak wielkie konisko

(naśladujemy chrapanie)

 

Czas na zagadki

Lubi głośno gdakać,     

kiedy zniesie jajko

Każdy wie, że jest stałą kurnika mieszkanką.        (kura)

 

Zakręcony ogonek

 śmieszny ryjek ma  

„Chrum, chrum – głośno woła

– kto jedzenie da?”                   (świnka)

 

Na przykład łaciate,  

 w oborze mieszkają.  

Pasą się na łąkach,   

zdrowe mleko dają.   (krowy)

 

Nie pieje, nie gdacze,  

tylko głośno kwacze.

Po stawie pływa.

 Jak się nazywa?             (kaczka)

 

 

Grzebień ma na głowie,  

swoim głośnym pianiem 

wszystkich wczesnym rankiem  

budzi na śniadanie.                    (kogut)

 

Małe, żółte kuleczki

- dzieci kokoszeczki          (kurczątka)

 

 

Mruczy, miauczy, prycha,

Czasem pije mleko,

Czasem myszy szuka              (kot)

 

Narysujcie zwierzątka , powiedzcie jaką literką zaczynają się i kończą ich nazwy;  podzielcie na sylaby za pomocą klaskania, tupania, stukania palcem o podłogę, blat biurka (5 i 6 -latki). Dzieci starsze dodatkowo, proszę aby ułożyły nazwy zwierząt z literek.

 

Teraz posłuchajcie piosenkę i postarajcie się nauczyć jej refrenu. Tekst zwrotek piosenki można się nauczyć w innym dniu, w wolnej chwili.

https://youtu.be/An265-G0WOs   

 I. Na podwórku na wsi

    jest mieszkańców tyle,

    że aż gospodyni 

    trudno zliczyć ile.

       Ref.:

               Kury, gęsi i perliczki, 

               i indyki, i indyczki.

              Jest tu kwoka z kurczętami,

              mama kaczka z kaczętami. 

              Piękny kogut Kukuryk 

              i kot Mruczek,

              i pies Bryś. 

             Więc od rana słychać wszędzie: kukuryku, kwa, kwa, gę, gę, 

             hau, hau, miau, miau, gul, gul, gul

             –  podwórkowy chór.

II. Koń kasztanek w stajni, 

     a w oborze krowa,

     tam w zagrodzie owce

     i brodata koza.

       Ref.:

              Kury, gęsi i perliczki…

III. A tu są króliki: 

     i duże, i małe, 

     łaciate i szare,

     i czarne, i białe.

       Ref.:

              Kury, gęsi i perliczki…      

 

 

Zapraszam do oglądnięcia filmu, o piesku, który szukał swojego domu.

https://youtu.be/1PD3jNhefUA

 

Jeśli zapamiętaliście gdzie mieszkają zwierzęta, to powiedzcie to, swoim rodzicom.

Na koniec porozmawiajcie z rodzicami i narysujcie co nam dają: krowa, owca, gęsi.

Dla ułatwienia można skorzystać z ilustracji.