23.04.2020 r. - Wstawać wszyscy, wstawać! Dzionek się zaczyna!
Witamy Was kochane Tygryski i Waszych Rodziców uśmiechem w kolejnym dniu tygodnia.
Zapraszamy na kolejne spotkanie ze zwierzątkami z wiejskiego podwórka.
Mamy dzisiaj dla Was kilka zagadek, piosenkę do nauki i filmik o piesku, który szukał swojego domu. Mamy nadzieję, że się Wam spodoba.
Bardzo prosimy rodziców o przysyłanie zdjęć. Z góry dziękujemy.
Aby dobrze się Wam pracowało proponujemy MASAŻYK z wierszykiem "KONIK” (Mama masuje dziecko a potem dziecko mamę)
Biega źrebaczek po łące
(opukujemy plecy dziecka opuszkami palców)
wąchając kwiatki pachnące.
Tu rosną stokrotki, maki,
a tu kolorowe bratki
(poszczypujemy w różnych miejscach)
Podchodzi klacz ,jego mama
(kroczymy po plecach palcami)
nosem go lekko dotyka.
(lekko naciskamy jednym palcem)
Konik do mamy się śmieje
i dalej po łące bryka.
(skoki nadgarstkami i palcami)
Potem wieczorem w stajence
do mamy tuli się blisko,
(przytulamy się do dziecka)
układa się do snu na sianie
i chrapie jak wielkie konisko
(naśladujemy chrapanie)
Czas na zagadki
Lubi głośno gdakać,
kiedy zniesie jajko
Każdy wie, że jest stałą kurnika mieszkanką. (kura)
Zakręcony ogonek
śmieszny ryjek ma
„Chrum, chrum – głośno woła
– kto jedzenie da?” (świnka)
Na przykład łaciate,
w oborze mieszkają.
Pasą się na łąkach,
zdrowe mleko dają. (krowy)
Nie pieje, nie gdacze,
tylko głośno kwacze.
Po stawie pływa.
Jak się nazywa? (kaczka)
Grzebień ma na głowie,
swoim głośnym pianiem
wszystkich wczesnym rankiem
budzi na śniadanie. (kogut)
Małe, żółte kuleczki
- dzieci kokoszeczki (kurczątka)
Mruczy, miauczy, prycha,
Czasem pije mleko,
Czasem myszy szuka (kot)
Narysujcie zwierzątka , powiedzcie jaką literką zaczynają się i kończą ich nazwy; podzielcie na sylaby za pomocą klaskania, tupania, stukania palcem o podłogę, blat biurka (5 i 6 -latki). Dzieci starsze dodatkowo, proszę aby ułożyły nazwy zwierząt z literek.
Teraz posłuchajcie piosenkę i postarajcie się nauczyć jej refrenu. Tekst zwrotek piosenki można się nauczyć w innym dniu, w wolnej chwili.
I. Na podwórku na wsi
jest mieszkańców tyle,
że aż gospodyni
trudno zliczyć ile.
Ref.:
Kury, gęsi i perliczki,
i indyki, i indyczki.
Jest tu kwoka z kurczętami,
mama kaczka z kaczętami.
Piękny kogut Kukuryk
i kot Mruczek,
i pies Bryś.
Więc od rana słychać wszędzie: kukuryku, kwa, kwa, gę, gę,
hau, hau, miau, miau, gul, gul, gul
– podwórkowy chór.
II. Koń kasztanek w stajni,
a w oborze krowa,
tam w zagrodzie owce
i brodata koza.
Ref.:
Kury, gęsi i perliczki…
III. A tu są króliki:
i duże, i małe,
łaciate i szare,
i czarne, i białe.
Ref.:
Kury, gęsi i perliczki…
Zapraszam do oglądnięcia filmu, o piesku, który szukał swojego domu.
Jeśli zapamiętaliście gdzie mieszkają zwierzęta, to powiedzcie to, swoim rodzicom.
Na koniec porozmawiajcie z rodzicami i narysujcie co nam dają: krowa, owca, gęsi.
Dla ułatwienia można skorzystać z ilustracji.