24.04.2020 r. - Piąteczek, dzień zabaw
Witamy Wszystkie Tygryski . Dzisiaj chcemy Wam zaproponować trochę zabawy z eksperymentami. Obejrzyjcie filmik. Może poprosicie rodziców o wykonanie niektórych doświadczeń. Myślimy, że będziecie się doskonale bawić.
Zaproście do zabawy muzycznej domowników. Możecie trochę pośpiewać razem z Paniami z filmiku. Słowa są bardzo proste:
IDŹ DO BOKU
Idź do boku, idź do boku, |
Gimnastyka buzi i języka w zabawie:
Dzień dobry zwierzątka- zabawa usprawniająca narządy mowy
Bardzo wcześnie rano wszystkie zwierzęta jeszcze smacznie spały. Kogut i kury w kurniku na grzędzie (oblizywanie czubkiem języka górnych zębów po wewnętrznej stronie), krowa i koń w oborze (unoszenie języka za górne zęby i cofanie go do podniebienia miękkiego), a piesek w budzie (język w przedsionku jamy ustnej, oblizywanie górnych zębów).
Pierwszy obudził się kogut, wyskoczył z kurnika (szerokie otwieranie buzi i wysuwanie języka nie dotykając o zęby), rozejrzał się po podwórku (kierowanie języka w kąciki ust, przy szeroko otwartych ustach), wyskoczył na płot (unoszenie języka nad górną wargę) i głośno zapiał - kukuryku!!
Głośne pianie koguta obudziło kury, które zawołały - ko - ko - ko!! Na śniadanie kurki zjadły ziarenka (chwytanie ziarenek ryżu preparowanego wargami).
Obudził się też piesek, zaszczekał - hau hau, hau!! Pobiegał w koło podwórka (usta szeroko otwarte, oblizywanie warg ruchem okrężnym). Zmęczył się bardzo tym bieganiem i dyszy (wysuwanie szerokiego języka do brody).
Wyszedł także ze swej kryjówki kotek i zamiauczał - miau, miau!! Wypił mleczko z miseczki (wysuwanie języka nad dłońmi ułożonymi w kształcie miseczki).
W chlewiku świnka zaczęła potrącać ryjkiem drzwi (wysuwanie warg do przodu jak przy samogłosce u).
Krowa zaryczała - muu, muu!! A koń zaparskał, że też już nie śpi (parskanie, kląskanie).
A ty co mówisz wszystkim rano, gdy się obudzisz? (dzień dobry).
Wspólnie z rodzicami i rodzeństwem posłuchajcie i pośpiewajcie piosenkę: „Dziadek fajną farmę miał”
Przypominamy, że pracujemy także w książeczkach. Tygryski 6 – letnie bardzo prosimy o utrwalanie literek i czytanie krótkich tekstów, a 5 – latki prosimy o utrwalanie dzielenia wyrazów na sylaby i głoski ( w miarę możliwości).
Dla tych co lubią plastykę proponujemy wykonanie jednej z przedstawionych niżej prac: