tel. +48 17 748 32 20

Jeśli nie wie – wytłumacz,
Jeśli nie może – pomóż”

Janusz Korczak

WYCIECZKA gr. IV i V - 2.06.2014 r.

W poniedziałek, 2 czerwca – dzieci z gr. IV i V wyruszyły na autokarową wycieczkę edukacyjno-rekreacyjną. Z powodu nienajlepszej pogody nasz wyjazd do ostatniej chwili stał pod znakiem zapytania. Ostatecznie jednak postanowiliśmy jechać i dobrze się stało, bo ten mały i przelotny deszczyk nie wyrządził nam żadnej szkody.

Wyruszyliśmy tuż przed godz. 9.00. Pierwszy etap naszej podróży to Ośrodek Polskiego Związku Łowieckiego w Borze k. Rzeszowa, gdzie mieści się Strzelnica Łowiecka. Przywitał nas tam gospodarz, p. Krzysztof Kawalec, który jest m.in. kierownikiem strzelnicy.

Najpierw p. Krzysztof zaprosił nas na spacer po lesie. Poszliśmy do miejsca, gdzie kończy się ścieżka ekologiczna. Znajduje się tam kilkanaście tablic informacyjnych, przedstawiających okazy flory i fauny, które można tu spotkać. Dzieci przypomniały sobie także, jak należy zachowywać się w lesie, a czego robić absolutnie nie można.

Następnie wróciliśmy na strzelnicę, gdzie dzieci mogły w świetlicy łowieckiej przekąsić małe co nie co – były więc rogaliki, banany i picie, a dzieci z radością dobrały się także do swoich „wypchanych” plecaczków. Po przekąsce poszliśmy zwiedzać teren ośrodka. Pan Krzysztof pokazał nam różne rodzaje strzelnic, opowiedział o zwyczajach zwierząt, o zadaniach myśliwego oraz o tym, jak dbają oni o zwierzęta w okresie zimowym. Dzieciaki mogły także pobiegać na polanie i pobawić się w tropienie. Jednak największą frajdę sprawiły im łuski po nabojach, które mogły zabrać ze sobą.

Ponieważ zbliżała się już pora obiadowa, wróciliśmy na świetlicę, gdzie czekała już na nas pieczona kiełbaska, bułeczki, pomidory i gorąca herbata z cytryną. Po posiłku nadszedł czas wyjazdu. Serdecznie podziękowaliśmy naszemu gospodarzowi i po pożegnaniu wyruszyliśmy w dalszą drogę.

Kolejny etap naszej podróży to Ośrodek Prewencji Policji w Zaczerniu, gdzie byliśmy umówieni na spotkanie w ramach realizowanego w tym roku szkolnym programu pt.: „Poznajemy zawody, czyli zawodowy zawrót głowy”. Tym razem dzieci miały okazję poznać takie profesje, jak ANTYTERRORYSTA i SAPER. Oprócz tego dzieci miały możliwość obejrzeć różne samochody policyjne, posłuchać pogadanki na temat psów pracujących w policji i ich różnych specjalnościach, a także wzięły udział w prezentacji na temat zasad korzystania z roweru w ruchu drogowym.

Najwięcej emocji wywołał u dzieci pokaz policyjnych radiowozów, a gdy mundurowi włączyli w radiowozach sygnały świetlne i dźwiękowe, dzieci były wręcz zachwycone. Następnie dzieci mogły przyjrzeć się, jak wygląda praca policjantów z Samodzielnego Pododdziału Antyterrorystycznego Policji w Rzeszowie oraz zobaczyć specjalistyczny sprzęt używany przez policyjnych antyterrorystów, a przede wszystkim pokaz robota pirotechnicznego, służącego do przewożenia i neutralizacji ładunków wybuchowych.

Spotkanie było bardzo interesujące dla dzieci, ale niestety nadszedł czas powrotu do przedszkola. A na pamiątkę zostały nam te zdjęcia.

Więcej zdjęć w Galerii...