tel. +48 17 748 32 20
tel. +48 17 748 32 19
fax +48 17 748 24 40
35-231 Rzeszów, ul. Skrajna 1

Nasze motto

„Dziecko chce być dobre.
Jeśli nie umie – naucz,
Jeśli nie wie – wytłumacz,
Jeśli nie może – pomóż”

                           Janusz Korczak

ORGANIZACJA PRACY

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W NASZYM PRZEDSZKOLU

 

Przedszkole czynne jest w godzinach od 6.30 do 17.00, a podstawa programowa realizowana jest w godzinach od 8.00 do 13.00.

Ramowy rozkład dnia (z niewielkimi zmianami ze względu na grupę wiekową oraz czas pracy oddziału) przedstawia się następująco:

Godziny

Plan dnia

6:30-8:30

  • witamy się, rozmawiamy, bawimy się klockami i innymi zabawkami, śpiewamy, oglądamy książeczki, słuchamy muzyki
  • ćwiczenia poranne
  • zabiegi higieniczne przed śniadaniem

8:30-9:00

  • jemy śniadanie

9:00-10:00

  • uczestniczymy w zajęciach i zabawach zorganizowanych – kształcimy umiejętności kluczowe: słuchamy utworów literatury dziecięcej, uczymy się wierszyków i piosenek, kształcimy pojęcia matematyczne i umiejętności informatyczne, poznajemy otaczający nas świat społeczny i przyrodniczy, przygotowujemy się do nauki czytania i pisania, doświadczamy i eksperymentujemy, współdziałamy w zespołach, gimnastykujemy się, malujemy, lepimy, rysujemy, śpiewamy, tańczymy i tworzymy
  • zabiegi higieniczne przed II śniadaniem

10:00-10:15

  • jemy II śniadanie

10:15-12:00

  • bawimy się na placu zabaw (przy sprzyjającej pogodzie), bierzemy udział w zajęciach dodatkowych, bawimy się w sali zajęć
  • zabiegi higieniczne przed obiadem

12:00-12:30

(gr. I i II – 11:45 – 12:15

  • jemy obiad (II danie)

12:15-14:00

  • gr. I i II - odpoczywamy na leżaczkach, słuchamy bajek i kołysanek, śpimy
  • gr. III, IV i V – krótka sjesta poobiednia ze słuchaniem bajek, następnie dalszy ciąg zajęć i zabaw, udział w zajęciach dodatkowych, wyjścia na świeże powietrze
  • zabiegi higieniczne przed podwieczorkiem

14:00-14:15

  • jemy podwieczorek (zupa + przekąska)

14:15-17:00

  • bierzemy udział w zajęciach dodatkowych, pracujemy indywidualnie (praca wyrównawcza i z dzieckiem zdolnym), bawimy się w sali lub ogrodzie
  • rozchodzimy się do domu